lördag 14 maj 2011

Lugn natt i gölen

Efter öset de senaste dagarna lugnade karparna i gölen ner sig igen. Natten som gick blev helt fisklös för alla. Stockholmarna fiskar vidare en natt till och nu har vi också fått en riktigt långväga gäst. En kille som heter Ramunas bosatt i Norge hemmahörande i Litauen fiskar från udden i gölen tillsammans med sin fru. Han fiskar i tre nätter och vi får hoppas vädergudarna och karpgudarna är med honom. Tydligen är det ett rejält regnväder på ingång. Temperaturen i vattnet hade idag dippat från 19,6 grader till 17,6. Till alla som besöker sjön vill jag förvarna om min hund Dexter. Är vi där så får ni en rejäl utskällning när ni dyker upp om jag inte hinner att ni anländer. Han är hur snäll som helst men tydligen tycker han att alla som dyker upp där ska ha lite skäll innan de börjar fiska.
Kikade på bilderna på de nya karparna som fångats och en av dem 7,8 kilo kunde jag lätt känna igen som Krutgumman.
Vi hade en fantastisk grillbuffé uppe vid sjön igår kväll och jag vill tacka det trevliga 08-sällskapet Claes, Anders och Per för detta. Vi hittade allt gott till buffén på ICA i Ankarsrum. Jag rekommenderar ett besök där. Anders och Claes som var med där inne tappade hakan totalt. I say no more!
Bilder på fiskarna som fångats kommer inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar