fredag 9 september 2011

Inga rapporter ännu

Min telefon har hållit sig tyst hela morgonen sånär som på väckarklockssignalen. Inte en enda rapport ännu om att något fångats trots att klockan snart är halv nio. För mig blir det inget fiske denna helg. Idag ska jag agera flyttkarl och imorgon vankas ljuva signaler om övertid har jag hört. Sticker iväg på flytthjälp om några minuter så om någon är nyfiken på hur fisket i Karsgöl har gått återkommer jag i eftermiddag med rapporter och eventuella bilder. Tre man fiskade inatt, Chrille Andersson, Oscar Nordahl och Transylvaniern Alin. Idag ansluter troligtvis Mattias Olsson och på måndag till onsdag fiskar Michael Karlsson mera känd som Bizze.
Det bör komma upp karp denna perfekta karphelg om man kikar på vädret och tidigare omständigheter. I så fall kommer Karsgöls sextionde karp att landas för i år. Just nu har femtionio stycken kommit upp.
Läs gärna karpluffaren Chrille Anderssons blogg, en av dotterbloggarna som finns i menyn till höger. Han skriver mycket trevligt om förväntningar och förberedelser inför helgens fiske. http://chrilleandersson.blogspot.com/
Även Jovan Höglund berättar kul på Sharpercarperbloggen om sex dygns fiske i sin klubbsjö och uppvaknandet i verkligheten därefter. http://sharpercarper.wordpress.com/
Enjoy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar