onsdag 7 september 2011

Upp ett halvkilo sedan i Juni

Nu handlar det om karp och inte om mig. Jag vet att jag brukar må gott om sommaren och öka några kilo. Inte så mycket men ett drygt halvkilo hade en av speglarna Nelson fångade igår ökat. Det är en spegel utan namn som senast fångades av Pelle jag pratar om. Nu vägde fisken 5060 gram och i juni när Pelle fick den 4500 gram. Till helgen är det åter många som kommer att fiska i sjön. Försök att vara hjälpsamma med varandra när det gäller båttransporterna över sjön. Tyvärr finns det bara tre båtar att låna så om någon hojtar eller ringer vore det snällt om ni kunde hämta dem. Trots att det kommit upp 59 karpar i år så saknar jag flera fiskar. Virveln, den Gyllene, Gullefjun, Cosmos, Den halvt linjära, Ramona, Tilda, Tuva, Maja och många fler.
Det är verkligen inte alla fiskar som kommer upp varje år märker man. Det hade varit tråkigt om det vore så men flera av dessa fiskar är 10-plussare så man längtar verkligen efter att de ska komma upp.
Här kommer en radda bilder på Nelsons Hattrick.

Största fisken Drakula på 7750g
 Drakula från andra hållet
 Spegeln utan namn 5060g
 Krutpaket i form av fjällis 6620g

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar