söndag 25 december 2011

Summering av mitt eget fiskeår

Jag är jättenöjd med 2011 kan jag säga. Speciellt nöjd är jag med de två utlandsveckor jag kom iväg på. I april besökte jag och Robin Nelson Moorland fisheries. Jag lärde mig en hel del om hur man fiskar i hårdfiskade småvatten där det sitter folk på varje peg året runt.
I slutet av veckan hittade jag rätt och fick två fina karpar 18,1 kg och 17,1 kg.
Min andra vecka utomlands fiskade jag tillsammans med Tobias Hult i Bled/Slovenien och det blev bingo direkt med speglar på 17,33 kg, 15,00 kg, 21,29 kg och 22,45 kg (nytt pb!!!). Dessutom fick jag en grymt fin fjällis på 15,47 kg.
Självklart var det inte bara jag som fick 15-plussare på resorna. Nelson nöp en i Moorland och Hult fick två i Bled men i det här inlägget, vill jag bara lämna ett avtryck att själv gå tillbaka till i framtiden, för att se hur det gick för egen del.
Här kommer bilder på alla 15-plussare från 2011.








På hemmaplan i Sverige fiskade jag i stort sett bara i Karsgöl. Detta gick också bra och jag fångade totalt fem karpar över åtta kilo 10,5 kg, 9,78 kg, 9,3kg 9,1kg och 8,35 kg. Mitt fiske i år har verkligen höjt självförtroendet och jag kommer att inleda 2012 med ett grymt förtroende för det jag gör. I vinter sitter jag inte och grubblar över vad jag kunde gjort bättre eller vad som var felen. Nu sitter jag istället och tänker på vad jag ska göra om jag ställs inför udda situationer som jag inte råkat ut för tidigare och hur kan jag göra för att fisket ska bli ännu bättre än i år. Jag hittade också några grymma tricks som jag kommer ta med mig till nästa år och utveckla. Det känns verkligen som det är jag som har övertaget på karparna just nu. Som alla vet så kommer det alltid hårda tider efter att man varit och vänt med självförtroendet i topp. Jag hamnar där jag också så småningom men kommer göra allt jag kan för att den perioden ska bli ruskigt kort.
Här kommer några bilder på mina karsgölsfiskar. Tyvärr är det inga höjdarbilder eftersom jag oftast fiskade ensam.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar