onsdag 4 april 2012

Firar påsk i alperna

Nja, inte uppe på topparna och slinta omkring på skidor men väl nere i dalgångarna där jag kanske kan hitta någon karpsjö som lockar. Sticker iväg på fredag med Nicke Playboy och på lördag börjar vi fiska.
Nu har jag väl inte några superförhoppningar att det ska gå lika bra som i Bled i höstas men jag skulle bli väldigt väldigt glad om jag åtminstone kunde få bända en liten karp. Som vanligt är det min enda förhoppning på resan för att jag ska vara nöjd, allt annat är bonus.
Det ser ut att bli väldigt regnigt i Österrike så jag har faktiskt packat ner en regnrock. Kanske för ovanlighetens skull kan det slinka med en bok också.
Sjön vi ska fiska i är väldigt hårdfiskad och det sitter folk där nästan för jämnan. Jag har lite idéer om hur jag ska lägga upp taktiken och vi får se om det funkar när jag får se hur sjön ser ut.
Allt är packat och nu börjar den mentala uppladdningen. Blir det kallt och regnigt så har jag laddat upp med whiskey, grädde på sprutflaska och kaffe. Inspirationen fick jag från Birgers senaste artikel på karpverket: http://karpverket.wordpress.com/2012/03/26/forsta-i-ar-for-birger/
Ute på vägen igen!... bam..... bam...... bam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar