fredag 4 maj 2012

Bita i sura äpplet

Jaha, då var man hemkommen från en tredagars i Färgsjön. Trots soligt och fint väder visade sig inte karparna sig på något vidare humör. Jag kom med nya metoder, fräscha nyrullade beten på egen mix, sånt som funkat kanon den senaste tiden men färgsjökarparna bara stoppade näsan i dyn och matvägrade.
Jävla kalla nätter har det varit om jag ska skylla på något annat. Igår trodde jag tårna skulle trilla av. Det hade inte varit kul alls, kanske hade jag tagit fel och mäskat med dom dan efter.
Nä, nu laddar jag batteriet igen och satsar på några morgonpass i Karsgöl. Egentligen skulle jag suttit i Färgsjön till söndag men varsel om sämre väder gjorde att jag bröt idag redan. Nu när man kollar prognosen ser vädret ut att bli skapligt. Jag borde kanske ha stannat och fiskat med Chrille över helgen som jag tänkt.
Ingen har fiskat uppe i Karsgöl och Ögöl på ett tag nu så det är inte konstigt att inga fiskar landas.
Dags att ändra på det.'


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar