tisdag 24 juli 2012

Bra abborrfiske i Karsgöl med Sigrid

Var uppe och jiggade abborre med dottern ikväll och abborrarna var rejält i stöten. Under perioder drillade vi abborre i varje kast. Fantastiskt kul att få ta med henne på ännu ett lyckat fiskepass i år. Nu har vi haft tre lyckade pass ihop i år på abborre, gädda och färna. Alla gångerna har hon själv kommit och bett mig att vi ska åka ut så än finns det hopp i släktledet.
Denna gång var jag tvungen att plocka fram filékniven eftersom hon älskar pappas stekta abborrar med färskpotatis och citronsås. Ett halvkilo filéer lyckades jag karva ur de tvåhektosabborrar vi fick, så en middag kan det räcka till om jag drygar ut med nån liten bit lax.
Vi bommade också ett gäng gäddor på grund av att vi jiggade utan tafs.
Upptäckte också en läcka i en av båtarna, så se upp för den om någon ska upp denna veckan. Jag kommer tyvärr inte att hinna laga den på några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar