fredag 13 juli 2012

Kejserligt fiskat av Neros!

Bröderna Patrik och Stefan Nero är på besök i Karsgöl. Efter första dygnet har de landat varsin fjällis 8,2 kilo och 7,3 kilo. Vinden ligger rakt ner mot Hällarna så allt känns helt perfekt för fortsatt bra fiske.
Vattenståndet i sjön är ruskigt högt och det fullkomligen sprutar ut vatten ur bäckarna runt omkring.
Jag var där idag och planterade ut lite röda näckrosor. Även två praktkarpar fick ett nytt hem i sjöarna.
Nu tycker jag verkligen att det får sluta regna för den här sommaren, annars får Magnus Samuelsson en ny konkurrent när det gäller grova armar. Jag vet inte hur många gånger jag har öst båtar fulla med vatten denna sommar. Jag är en metare som tycker om att ta det lugnt, det är inte i skjortärmarna det ska spänna i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar