måndag 27 augusti 2012

Lite småstatistik

Det börjar närma sig 50 fångade karpar i Karsgöl i år. Exakt 47 stycken har det kommit upp hittills. Den karp som nappat mest än så länge i år är Blirgit som varit uppe vid tre olika tillfällen.
Ingen färna och ingen braxen har landats ännu och jag är mycket nyfiken på hur dom vuxit denna säsong. Karpen Emil är jag också mycket nyfiken att få höra vikten på. Den har hållit sig borta hela året liksom flera andra av de största individerna, Rigmor, Ramona, Felicia, Ozzy och Parentesen.
Kikade också till lite på besöksstatistiken på bloggen igår och det var som jag anade besöksrekord med 421 unika besök. Fantastiskt kul att så många är intresserade av sjön och räjset.
Nästa vecka hoppas jag äntligen få lite tid över för fiske själv i Karsgöl. Det har inte blivit så mycket av den varan i år eftersom jag haft fullt upp med en massa andra projekt. Köpte nyligen en kolonistuga som jag håller på att renovera upp, dessutom har jag lagt de flesta passen i Färgsjön i jakt på dom stora.
Imorgon anländer Oscar Nordahl till Karsgöl och som det ser ut just nu kommer han att fiska ensam i sjön denna veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar