måndag 20 augusti 2012

På fredag börjar räjset

Inte många dagar kvar nu för alla som har väntat på Karsgölsräjset. På fredag drar det igång med lottning klockan 12 och start klockan 14. Jag får telefonsamtal hela tiden nu från tävlande som funderar och klurar på platsval, riggar och väder. Det är superkul att alla är så taggade och jag tror, optimist som jag är på 5-10 run under helgen.
Får också förfrågningar om regler och drar det lite kort. Man får använda flytetyg till att mäska och kolla botten men inte för att köra ut sina riggar.
Tre spön per tävlande är maxgränsen. Hempreparerade partiklar vill vi inspektera innan de mäskas med i sjön och flätlinor som huvudlina är inte okej.
I år har ren boiliemäskning funkat allra bäst och populäraste platsen har varit Hällarna. Jag tror att det är en ren slump att just Hällarna varit poppis. Mycket har det nog berott på att vinden har tryckt åt det hållet vid alla bra pass som lagts där.
Jag kommer att onlinerapportera från tävlingen från och med fredag morgon här på bloggen så håll ögonen öppna.
Ikväll kommer det också lite bilder från Stefan Neros och Erik Wennerhags pass i gölen. Sista passet som lades innan räjset.
Ta gärna en titt på Jovan Höglunds blogg där han skriver om ett lyckat träningspass inför Karsgölsräjset. Trevlig läsning och snajsiga karpar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar