fredag 9 november 2012

Om en vecka drar jag iväg

Jag har börjat få frågor hur fisket går nere i Ebro trots att jag fortfarande är hemma i soffan. Det dröjer ungefär en vecka innan jag och Avdo är där så än kan jag inte ge några svar. I veckan blir det att börja leta efter passande grejer att ta med ner. Jag har varit i kontakt med båda guiderna Paul Booth och Pontus Ingvarsson för ett tag sedan och fått lite heta tips.
Det verkar inte vara några komplicerade förhållanden och varken för kastavstånd, riggar eller beten krävs något krångel eller hokus pokus. Vi får se hur det går, hittar man fisken verkar det bli mycket åka av.
Denna firma är det vi har bokat vårt fiske igenom http://www.ebrocrazycats.com/index.php.
Vi flyger från Kastrup lördag den 17e november och fiskar sex dagar. Alla karpprylar finns på plats så jag kommer bara resa ner med mina egna rullar och riggar. Finns det plats i väskan tar jag nog också med mig ett par kalsonger och strumpor. Enklast bokar man genom att kontakta Pontus Ingvarsson pontus_i@hotmail.com så slipper man tugga anglosaxiska.
Det blir riktigt trevligt att få lite värme en vecka och förhoppningsvis tjuter larmen lite då och då.
Är fisket kul slänger jag in några bilder på bloggen under veckan.
Nu har jag bara ett köksgolv kvar att lägga in i kolonilotten innan jag åker iväg och sen är den klar. Till våren väntar lite utvändig målning, det betar jag lätt av innan nya säsongen drar igång så kan familjen flytta in där och jag ut i mitt tält.
Najs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar