fredag 2 augusti 2013

Två speglar de senaste dagarna

Jag har varit uppe tre dagar vid gölen och fiskat från Badplatsen. Fisket var inte direkt på topp men Martin Eliasson lyckades i alla fall fånga en spegel på 6500g i torsdags. Jag hade också ett litet stim under ett par timmar mitt på dagen. Först lyckades även jag tappa en karp ute på frivattnet. Tyvärr såg den fin ut så det grämer mig en del. Någon timme senare ljöd larmet på nytt och jag kunde tröstas med en fin spegel på 7100g vid namn Texas. Den fisken kom senast upp 2011 tagen av Niklas Karlsson.
Peter Nilsson fiskade en natt vid sjön också.
Nu är vi allihop hemma igen och har bytt av med Johan Lembrén och hans tjej Pernilla som tagit över efter mig på Badplatsen. Stefan Nero med kamrat har tagit över Hällarna efter Eliassons.
Vädret ser ut att bli hett, kanske inte för karp men för ett dopp i det blå verkar det lovande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar