torsdag 5 september 2013

Jag bet mig i svansen

Det blev blankt så det bara stänker om det. Himlen var blå, sjön låg som en spegel och fisken verkade apatisk. Tror nog ändå att jag borde fått någonting med den mäskningen. Kanske var det ändå inte vädret som spelade roll utan min snålhet att spara på färska beten från i år och istället mäska med gamla bananboilies som jag hittade i en påse i källaren. Ja ja, ni hör, bortförklaringarna duggar tätt och kanske var det så enkelt som att jag fiskade som en jävla kratta och var helt kass. Nu har jag i alla fall bytt plats, mäskat på nytt inför lördag, lagt ut en markör där jag mäskat, lodat upp så att jag hittat exakt det djup jag vill mäska på. Nya tag på lördag! Bara att hoppas på ett riktigt holabaloo i grejerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar