söndag 17 maj 2015

Första fiskarna landade i Karsgöl

Det var natten och morgonen mellan fredag och lördag allt hände uppe vid sjön. Kvart i tre tjöt det i Joppes larm och han fångade årets första fisk, en rund fjällis på 8 kilo blankt. Joppe fiskade i ostviken från Cheddar.

Någon timme senare fick jag en spegelkarp som går under namnet Hedman på 8,4 kilo. Jag fiskade från Flotten.


Ett par timmar efter det var det Stefan Neros tur. Han plockade helgens största fisk, en fjällis på 11,44 kilo. En supersnygg fisk som vi inte känner igen sedan tidigare, Nero fiskade från Robbans udde. Det var märkligt att tre karpar ville nappa en så kall natt som denna. Jag hade isbitar i kaffekannan när jag vaknade och spöna var riktigt isiga när jag fick mitt napp på morgonen. Det efterföljande dygnet gav ingenting mer än regn och hagelskurar.

1 kommentar:

  1. Dom yttre omständigheterna kunde ju varit bättre men jag är såklart nöjd med helgen. Fick ju dessutom höra nattskärran mellen skurarna inatt.

    SvaraRadera